شهدای دشت بزرگ

شهدای دشت بزرگ

معرفی شهدای گرانقدر دشت بزرگ
شهدای دشت بزرگ

شهدای دشت بزرگ

معرفی شهدای گرانقدر دشت بزرگ

مراسم دعای کمیل

برگزاری دعای پر فیض کمیل   

 مداح: کشوری واستادمرتضی میان آبی. 

مکان: گلزارشهدای گمنام دشت بزرگ. 

زمان: پنجشنبه 31 فروردین 91 ساعت 9شب. 

www.dashtebozorg.sub.ir

یادواره شهدای گمنام دشت بزرگ

مراسم گرامیداشت شهدای گمنام دشت بزرگ با حضور تنی چند از مسوولین استانی و محلی با سخنرانی سردار دانش پ‍‍ژو و مداحی حاج صادق آهنگران در تاریخ 21/02/1391 بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار و تا ساعت 11 شب ادامه دارد.در این مراسم گروه مارش تیپ 45 تکاور و چند نمایش از رشادتهای رزمندگان توسط هنرمندان به اجرا در می آید. از همه عموم مردم خوزستان خصوصا" دشت بزرگی های استان دعوت میشود در این مراسم با شکوه شرکت نمایند.  "ستاد یادواره شهدای دشت بزرگ" 

یادواره شهدای گمنام دشت بزرگ

برگزاری مراسم سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام دشت بزرگ 

 زمان : اردیبهشت ماه 1391

 مکان : گلزار شهدای گمنام ، روستای دشت بزرگ 

 برگزار کننده : ستاد یادواره شهدای دشت بزرگ ، با تشکر از جناب حاج آقا تقیان دشت بزرگ  

وصیت نامه شهید محمد اکبر زاده دشت بزرگ

 

                                                               بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
بنام خداوند درهم کوبنده تمام قدرتهاى ظلم و ستم. استکبار و مستکبر. شیطان شیطان‌صفت خداوند ان‌شاءالله. قلب مؤمنان به الله و اسلام را منور و به آنان صبر و استقامت الهى مرحمت. شرک حب نامى را از وجود آنان پاک بگرداند درود به رهبر کبیر انقلاب اسلامى ایران امام خمینى و با سلام بر امت و مردم غیور و شهیدپرور هر کس که راه خدا را انتخاب کرد و در این راه به رضاى الله از دنیا رفت احتیاجى به وصیت ندارد. از خدا مى‌خواهم مرا بر هوا و نفس خویش در زنده بودن غالب کند و اگر موفق شدم به آن چیزى که آرزو دارم یعنى شهادت برسم نه اینکه با بى‌احتیاطى جلو بروم و یا بطور عمد خود را بطرف دشمن ببرم. آنچه را در توانم هست تلاش مى‌کنم و پس از رفتنم از این دنیاى فانى مى‌خواهم که بجاى گریه بر قبرم روحم را شاد کنید و روح من زمانى شاد مى‌شود که راه شهیدان را و پیام شهیدان را زنده نگهدارید اگر به قیمت جانتان تمام شود خانواده عزیز و بازماندگان گرامى به یاد خدا باشید از خدا بترسید به خداى بزرگ امیدوار باشید یعنى صفت خوف و صفت رجاء به الله را در وجود خودتان همیشه زنده نگهدارید هرگز غم و اندوه به خود راه ندهید چون مرگ براى همگان وجود دارد همان طور که خداوند در قرآن شریف مى‌فرماید هر کجا باشید مرگ شما را
فرا مى‌رسد اگر چه در کاخهاى محکم باشید چون من امانتى از خدا براى شما بودم که شما وظیفه داشتید این امانت الهى را به خوبى و در نهایت دقت نگهدارى کنید و پرورش دهید و این کار را بخوبى انجام دادید از این امتحان حق تعالى سرافراز بیرون آمدید و اکنون نوبت امتحان دوم است که این امانت الهى را به صاحب اصلى‌اش برگردانید و امیدوارم که از این امتحان پیروز بیرون آیید و قبول شوید و دوباره تأکید مى‌کنم که ناراحت نباشید چون مرگ براى همه است چه بهتر که آن مرگ در راه خدا باشد مادر عزیز و پدر گرامى همبستگان محترم در بین مردم خود را مغرور یا مضموم ندارید و هرگز احساس ناراحتى نکنید و افتخار کنید که فرزندى در راه اسلام و امام و در نهایت حسین(ع) داده‌اید. پدر و مادر عزیز و برادر و خواهر خوبم و دوستان و برادران همسنگرم به حرفهاى امام گوش فرا دهید و به دستوراتش عمل کنید که باعث پیروزى شما و حزب‌الله بر کفار و منافقین است همان طور که امام گفته است مسجد سنگر است. سنگرها را حفظ کنید در نماز جماعت و نماز جمعه حتما تأکید مى‌کنم شرکت جویید هرگز به حرفهاى منافقان و منافق صفتان گوش ندهید که مى‌گویند فلان کس بیخود کشته شد یا مى‌گویند چقدر این جوانها خود را به کشتن مى‌دهند چرا بیخود اى منافق مگر همین شماها و منافقان دو چهره نبودید که مى‌گفتید حسین(ع) هم که خود مى‌دانست کشته مى‌شود بدون علت رفت و خودکشى کرد. نه بلکه حسین و رهروان راه حسین از کربلاى حسین تا کربلاى غرب و جنوب ایران در راه خدا و بر ضد یزیدیان زمان قیام کرده‌اند و شربت شهادت نوشیده‌اند و مرزوق ابدى خداوند مى‌باشد. چند کلامى با مادرم سخن مى‌گویم مادر جان هر موقع به یاد من افتادید و مى‌خواستى گریه کنید یا اینکه بر سر قبر من بیایید آن لحظه به یاد کربلاى حسین(ع) باش که در آن زمان با کافران و ستمگران براى برپا جا ماندن اسلام و آزادى تمام مسلمانان از ظلم و ستم و شکنجه‌هاى یزید جنایتکار و جانى. چگونه جان و فرزندان عزیزشان را دو دستى تقدیم حق تعالى کردند. مادر جان مگر على‌اکبر و قاسم و فرزند شش ماهه‌اش در عاشورا در کربلاى امام حسین شهید نشدند؟ مگر حضرت عباس دو دستش را از تن جدا نکردند؟ پس من که از آن بزرگوار بیشتر نیستم بلکه بنده‌اى گنهکار بیش نبودم و اگر سالها عبادت و گریه و زارى در مقابل خدا مى‌کردم شاید نمى‌توانستم تمام گناهانم را جبران کنم ولى انسانى که به فیض شهادت مى‌رسد تمام گناهانش پاک مى‌شود. مقدارى پول از عده‌اى طلبکار هستم اگر برایتان رسید همه را جمع‌آورى و خمس کنید و بقیه را اگر احتیاج بود براى خانه خرج کنید و اگر نه براى کمک به جبهه یا به راه مستحقین بدهید درضمن امکان دارد جنازه‌ام بدستتان نرسد از این بابت نگران و ناراحت نباشید و هرگاه ناراحت شدید به بهشت شهداى اهواز بروید و قبر این همه شهید را ببینید بله پدر و مادر. قبر شهیدان زنده ابراهیم على‌پور- محمدشبرنگ پسر عمه‌ام- على دباغ معلم جلسه قرآن- احمد مؤذن و پاک قلب- برادر شادور و جلیل على‌پور و دیگر شهیدان درود و رحمت خدا بر همه شهیدان باد- بر سر قبر آنها بروید و آرامش روح و فکر پیدا کنید اما اگر جنازه‌ام بدستتان رسید هرکجا میل دارید به خاک بسپارید اما دوست دارم نزدیک شهداى نامبرده باشم بخصوص پسر عمه‌ام محمد رحمت خدا بر او باد. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
خدا نگهدار تمام مؤمنین باد(پدر و مادرم که حق بسیار سنگینى بر گردنم دارید)
التماس دعا از تمام دوستان و آشنایان 

محمد اکبر زاده دشت بزرگ

وصیت نامه شهید حسن اسکندری

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم یا ایها الذین امنوا کونوا قوامین بالقسط

با سلام ودورد فراوان به پیشگاه ولی عصر ارواحی فداه ودورد بیکران برنائب آن حضرت   ، حضرت امام خمینی وامت قهرمان وشهید پرور نکاتی را به عنوان وصیت نامه متذکر می شوم باشد که مسئولیت خود را از جهت باقی گذاشتن وصیت انجام داده باشم .    

 در اول از زحمات ورنجهای پدر ومادر عزیز که سهم بزرگی در تربیت من داشته اند قدر دانی می کنم وامیدوارم خطاهای مرا ببخشند ودر مرگ من حزن واندوه به خود راه ندهند زیرا که خوشحالی دارد که فرد امانت خود را به صاحب امانت باز گرداند . واگر هم گریه وزاری کنند اشکهای آنان چونان سیلی پر خروش باشد وهرزگان زمین را غرق کند به امت قهرمان وصیت دارم که دعاها این اسلحهای مؤمنین به خدا را کنار نگذارند ودر دعا فرج آقا امام زمان (عج) وطول عمر امام خمینی این رهبری عالیقدر جهان اسلام وپیروزی اسلام را در سراسر گیتی از خداوند متعال بخواهند.   

  خواهران عزیزرا به حفظ جحاب وپیروزی از فرامین امام امت واحترام به پدر ومادر وصیت می کنم .  در پایان مقدار اسباب واثاثیه ولباسی که در منزل دارم تحویل خانواده ام است وهر کاری را که صلاح باشد با آنها بکنید . پیروزی وتوفیق تمام امت اسلامی ایران را از خدا خواهانم.

حسن اسکندری  

سامانه پیامک :  30002515700700