شهدای دشت بزرگ

شهدای دشت بزرگ

معرفی شهدای گرانقدر دشت بزرگ
شهدای دشت بزرگ

شهدای دشت بزرگ

معرفی شهدای گرانقدر دشت بزرگ

وصیت نامه عبدالحمید عقیلی

وصیتنامه شهیدعبدالحمید عقیلی 

باسلام و درود خدمت امام زمان(عج) و نائب برحقش امام خمینی روحی له الفداء و خانواده محترم شهدا، معلولین، مجروحین، اسراء، مفقودین و با امید به اینکه خداوند ما را در صف صالحین وعاقبت بخیران قرار دهد، وصیت خود را شروع میکنم:خدا در قرآن میفرماید:"إن تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم" و اینک برای یاری خدا آمده ایم، امید به نصرت او داریم و آمده است "هرکس یک قدم به طرف من بیاید، من قدمها به طرفش برمیدارم" ومن که در تمام عمر انسانی گنهکار به نفس خویش بوده ام، اکنون احساس میکنم که راه یافته ام وخدایم را شناخته ام و بسوی او حرکت میکنم و از او میخواهم که مرا یک لحظه بخود وانگذارد که همان یک لحظه لغزشی و بعدهم سقوط...در این دنیای فانی، جایی که پدران و مادران ما امتحان داده اند و ما نیز مشغول آزمایش و امتحانیم، هرکس کار خوبی انجام دهد برای تقرب به خداست و من در این مدت که افتخار حضور در جبهه را پیدا کرده ام، پی بردم که بهترین راه تقرب به خدا، نزدیکترین راه رسیدن به شهادت است.خداوندا! مرا به درجۀ رفیع شهادت نائل گردان که رهبرم، چشم و جانم، خمینی بت شکن میفرماید: "مقام شهید از همه افضل است." پس ای خدای هستی مرا در رسیدن به این فیض عظیم یاری ده. خدایا توفیق شهادت در راه خود را به من عنایت فرما. دوست دارم "انّا الیه راجعون" من بوسیله شهادت باشد، زیرا که پاک به این دنیا پا گذاشته ام و تنها هدفم این است که وقت رفتن نیز پاک باشم و این نمیشود مگر با دفاع از اسلام و آن هم خالصانه، به دور ازریا وبه دور ازعلایق دنیوی، تنها به عشق دیدار معبود و قرین شدن با رحمت واسعۀ او و این هم میسّر نمیشود مگر بوسیله شهادت. و ازخداوند باری تعالی حقیرانه خواستارم که عاقبت کارم را شهادت در راهش (فقط وفقط فی سبیل الله) قرار دهد تا بتوانم با این درجه از قرب، نظر کنم به وجه الله و زهی سعادت که خداوند این توفیق را نصیبم نمود.

خدایا عاقبت پدر و مادر و برادرانم و خواهران و همسر و فرزندانم را ختم به خیر بگردان. در اینجا لازم میدانم از خانواده عزیزم، پدر و مادرم که زحمت شبانه روزی مخصوصا در ایام طفولیت برایم کشیدند تشکر کنم و از اینکه در سرتاسر زندگی ام برای آنها مشکل ایجاد کرده ام معذرت میخواهم و امیدوارم مرا ببخشند و از شما استدعا دارم همچنان در جهت تربیت فرزندانم کوشا باشید. عزیزان مرا زینب وار نگهداری کنید و نگذارید احساس ناراحتی کنند. دلم برای آنها کباب است ولی چه کنم که اسلام غریب است و باید از دین خدا حمایت کنم.ازهمسرعزیزم معذرت میخواهم از اینکه آنطور که باید و شاید نتوانستم به وظایف خود درقبال او وفرزندانم عمل کنم ولی من همیشه در زندگی به دنبال گمشده ای بودم تا بلآخره پیدا کردم. انتظار دارم فرزندانم را طوری تربیت کنی که هرکدام سربازی از خیل یاران امام باشند.برادران عزیز و خواهران گرامی همیشه به یاد خدا باشید و بر خدا توکل کنید. از خواهرانم میخواهم همچنان در سنگر حجاب و عفاف مشتی بر دهان آمریکا باشید و بر مصائب صابر باشید. از برادرانم خواستارم همچنان پشتیبان اسلام و انقلاب و امام باشند و این را بدانند که اسلام علاوه برخون دادن - همچنان که پیامبر(ص) و علی(ع) خون جگر خوردند - باخون جگر خوردن رشد میکند. مبادا از کوره دربروید.از امت مسلمان و ایثارگر تمنا دارم که قدر این بسیجی ها را بدانید. نمیدانید که در این مدت که افتخار همراهی با آها را داشتم، چقدر از آنها درس گرفتم. کلام آقایی  (خدا حفظش کند) را فهمیدم که میفرمود: "خدا حفظ کند این بسیجی ها را که به حق سربازان آمام زمانند." و یا مرحوم بهشتی شهید مظلوم میفرماید: "بسیجی ها مرغان آغشته به عشقی هستند که جای آنها در این دنیا نیست." خداوند امام عزیز را طول عمر همراه با باصحت و سلامت عطا فرماید.ای امام! من در مکتب تو تربیت شدم و راه مبارزه را در مکتب تو آموختم. بدان که تا آخرین لحظه عمر و آخرین قطره خونم در خط ولایت فقیه (رهبری تو) که همان خط الله است جانفشانی میکنم، چراکه در این انقلاب درس ایثار و اخلاص عمل را از تو آموختم، رهبرم دعا کن هرچه زودتر به آرزویم که گذشتن از قید و بند دنیا و پیوستن به خدای منان که همان شهادت فی سبیل الله است، برسم و به این وسیله عاقبت به خیر شوم، انشاءالله

این بنده حقیر به ملت عزیز و ایثارگر میگویم همانگونه که تاکنون با خون عزیزانتان از اسلام پاسداری کردید، خدای ناکرده دست از مبارزه برندارید که تازه انقلاب در آستانه پیروزی بزرگ قرار گرفته است. انقلاب به فداکاری و ایثارگری شما نیاز دارد از خداوند میخواهم آن روز نیاید که زرق و برق و اموال اندک دنیا و یا همسر و فرزندان و راحتی دنیا شما را از جهاد در راه خدا بازدارد. دفاع از اسلام را از هر چیزی که برای شما ارزش دارد مقدم شمارید، که اگر اسلام شکست خورد، جان، ناموس و تمام ارزشهای ما و شما از خطر کفار در امان نخواهد بود. فردای قیامت هیچ چیز جز اعمال صالح به فریاد انسان نمیرسد و بهترین عمل صالح اینک جهاد و دفاع ازاسلام است و تا پای جان از اسلام و امام دفاع کردن که زمان همان زمان امام حسین(ع) است و شاید هم حساستر! کفار ازهمه طرف هجوم آورده اند و بر تک تک ما واجب است از اسلام دفاع کنیم و به نظر من در این زمان از هیچکس پذیرفته نمیشود که از جهاد سرباز زند، بجز کسانیکه نقص عضو دارند. شما ای برادران و ای دوستان خود بهتر میدانید که این انقلاب به چه نحوی به پیروزی رسیده است، با شهادت علی اکبرها و علی اصغرها و حبیب ابن مظاهرها. نکند خدای ناکرده بی تفاوت بنشینید و دنیا را به آخرت ترجیح دهید. و هیچ حزن و اندوه به دل خود راه ندهید که به گفته صریح قرآن ما پیروزیم و کفر نابود است.اما ساعتهای آخر عمر من است و اشک شوق بر گونه هایم نشسته و هم اینک صحرای کربلا در چشمم مجسم شده که عزیز زهرا(س) اهل و عیالش دور او را گرفته اند و با آنها وداع میکند و به میدان میرود و بعد از مبارزه سنگین و طاقت فرسایی که میکند و به شهادت میرسد پیکر مطهرش پایمال سم اسبان میشود و سرش بالای نیزه میرود.

من نسبت به آنان که نسبت به به انقلاب و اسلام بی تفاوت بوده اند توصیه میکنم که امروزه حق و باطل مثل روز روشن است (اظهرمن الشمس) و از آنها تقاضا میکنم که دیگر بیش از این غفلت نکنند و از خواب دنیوی و از غرق شدن در لذتهای زودگذر دنیا خود را نجات دهند که دیگر حجت بر همه ما و شما تمام شده و انشاالله به صف جند االله بپیوندند. از دوستان و آشنایان خواهشمندم اگر به آنها بدی کردم مرا ببخشند و برایم دعا کنند. به بچه های مسجد سلام میرسانم و از آنها میخواهم که آنچه میتوانند در راه اسلام فعالیت کنند و پیرو امام باشند و دیدار هفتگی با خانواده شهدا را هرچه باشکوه تر برگزار کنند که انشاالله اجر عظیم دارند. اگر از کسی طلبکار باشم به او میبخشم و اگر کسی از من طلبکار است اعلام کند و از خانواده ام میخواهم که به او بدهند. از وضع حسابهای شرکت عمویم غلام درجریان است. از خانواده ام میخواهم به پدربزرگم مرتب سربزنند و جویای حال او باشند . خیلی دوست داشتم که او موفق شود و به زیارت خانه خدا برود و مرا حلال کند، اگر بودم خرج سفر پدربزرگم را میدهم و اگر نبودم و مقدور بود از درآمدم بدهید زیرا پدربزرگم را خیلی دوست میدارم.از امام عزیزم که این صراط مستقیم را به ما نشان داد تشکر میکنم و از خداوند برایش طلب عمر پربرکت و سلامتی دارم و از امت همیشه درصحنه به خصوص خانواده عزیزم میخواهم که امام را تنها نگذارید وهمیشه گوش به فرمان امام باشید و به فرامین او عمل کنید و برای من هم طلب آمرزش کنید.از خانواده عزیزم و دوستان و آشنایان میخواهم برای مظلومیت امام حسین(ع) و اطفال معصومش گریه کنند و برای من گریه نکنند هرچند گریه برای شهید ثواب دارد. از کلیه دوستان و خویشان تمنا دارم که مرا حلال کنند و از سر تقصیرات من همچنانکه خدا گذشت شما هم بگذرید.

در پایان شعری از اقبال لاهوری

گفته  از قرآن چون در عالم نشست
نقشه های پاپ و کاهن را شکست
این کتابی نیست چیز دیگری است
فاش گویم آنچه در دل مضمر است
چونکه در جان رفت جان دیگر شود
جان چو دیگر شد جهان دیگر شود
با مسلمان گفت جان بر کف بنه
آنچه از حاجت فزون داری بده
دعای همیشگی امت حزب الله فراموش نشود.خدایا خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی خمینی را نگه دار
از عمر ما بکاه و بر عمر رهبر افزا.خدایا خدایا تو را بحق زهرا(س) رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما
اسیران جندالله آزادشان بگردان
زیارت کربل نصیبمان بگردان
والسلام علی من اتبع الهدی
                                                           عبدالحمید عقیلی 

http://www.laleha.sub.ir/ 

سامانه پیامک : 30002515700700

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد